Intézményünk több mint 10 éve foglalkozik integrált, a többi tanulóval együtt történő oktatás keretében sajátos nevelési igényű, beilleszkedési, tanulási, magatartási zavarral küzdő, valamint hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulók oktatásával, nevelésével, szakképzésével. A középiskola mellett 2018-ban megnyitotta kapuit az általános iskola is, így kiegészült az intézmény egy kisebb korosztállyal. Eme tanulók között az elmúlt évek során nem egy kiemelkedő tehetségű fiatallal találkoztunk. Sajátos helyzetükből adódóan az iskolának kiemelt szerepe volt és van tehetségük felismerésében, fejlesztésében. Az intézmény pedagógusainak, gyógypedagógusainak, pszichológusának szakértelme, valamint a részben általuk kidolgozott és alkalmazott módszerek, részben a meglévő tesztek, mérőeszközök, illetve a megvalósított projektek révén lehetőségünk nyílik a tanulók tehetségének felismerésére, tehetségük és motivációjuk fejlesztésére, számukra pályázatok, versenyek, támogató szervezetek, intézmények keresésére, illetve személyiségük és képességeik komplex fejlesztésére. Nevelőtestületünk elhivatott, szakmailag elismert pedagógusokból és szakoktatókból áll, melynek része egy gyógypedagógusokból és pszichológusból álló munkaközösség is, így a Tehetségpont működése szakmailag biztosított. Intézményünkben gyermekvédelmi felelős is dolgozik. Munkája során alkalmazza a "Sulinyugi" és "Manósterssz" programokat, de tart "Boldogságórákat" is, hogy tanulóink mentálhigiénéjét is biztosítsuk. Ezenkívül az általános iskolában pedagógusaink magas szinten alkalmazzák a TKP (Tanulást Könnyítő Program) módszerét, melynek referenciaintézménye is vagyunk. Természetesen együttműködünk más intézményekkel, szakemberekkel is a gyerekek, illetve fiatalok segítése érdekében.
A Tehetségpont hatóköre helyi, az intézményünkben tanuló fiatalok körében kívánunk tehetségazonosítást, tehetségfejlesztést végezni, valamint részükre és szüleik részére tanácsadást nyújtani. Ennek érdekében a tehetségterülettől függően pszichológusunk, pedagógusaink segítségét vesszük igénybe a tehetségazonosításban, valamint a tanácsadás keretében felkutatjuk azokat a szervezeteket, intézményeket, ahol a fiatal tehetségét legmegfelelőbben tudja kibontakoztatni (pl. sportegyesületek, szakmai szervezetek). Igény esetén felvesszük a kapcsolatot a lehetséges támogatókkal. A kiemelten tehetséges fiatalokat felkészítjük a versenyekre, és biztosítjuk a versenyekkel összefüggő járulékos feltételeket (pl. formaruha, utazás, nyersanyag, sporteszköz stb.).
Jó kapcsolatra törekszünk a környező kerületek óvodáival, általános iskoláival, szervezeteivel, egyéb oktatási és fejlesztő intézményeivel is..
A minden évben megrendezett Nyílt Napjaink keretében, valamint az általuk szervezett pályaválasztási programokon való részvételünkkel lehetőséget biztosítunk számukra, , hogy megismerjék intézményünket, így a Tehetségpont lehetőségeit is.
Az általános iskolában a különböző sporttevékenységek, versenyek által, illetve a tanulmányi - és sakkversenyeken való részvételünkkel tanulóink és pedagógusaink az egész országot járva megismertetik intézményünket.
Bízunk benne, hogy ezáltal még több tehetséges gyermek és fiatal érdeklődését sikerül felkeltenünk, tehetségüket kibontakoztatnunk, illetve segítenünk őket életpályájuk elindításában.
Rendszeres kapcsolatban állunk olyan vállalatokkal, cégekkel, szervezetekkel, amelyek révén a középiskolás fiatalok magas színvonalú szakmai képzésben vehetnek részt.
Sport: floorball- és kosárlabdaversenyek szervezése, fiatalok benevezése a meghirdetett versenyekre, sportegyesületekkel kapcsolatfelvétel. Részvétel országos szintű futóversenyeken (Vivicitta).
Matematikai-logikai: a sakk magas szintű oktatása 1.-4. évfolyamon, az órarendbe beleépítve heti egy óraszámban, alkalmazva a Polgár Judit által kidolgozott Sakkpalota Programot. Kerületi-, budapesti, és országos versenyeken való kiemelkedő részvétel.
Szakma: Szakmai versenyek szervezése, intézményi belső szakmai rendezvények szervezése – a szakképzésben résztvevő kiemelt teljesítményt nyújtó fiatalok részére szakmai versenyek szervezése, versenyfelkészítés külső szervezők által meghirdetett versenyekre. A külső szakmai partnerekkel kialakított kapcsolatrendszerünkön keresztül munkalehetőséget keresünk a kiemelten teljesítők részére.
Egyes tantárgyban kiemelkedő teljesítményt elért tanulók részére biztosítjuk az egyéni fejlesztést, felkészítést.
Figyeljük az egyes tehetségterületet érintő versenykiírásokat, ösztöndíj- és egyéb pályázatokat, és biztosítjuk, segítjük a tanulók számára az ezeken való részvételt, nem csak a versenyre való tematikus felkészítéssel, hanem pszichológus segítségével a személyiség, a kommunikációs készségek, valamint a stressztűrő képesség fejlesztésére is kiemelt figyelmet fordítunk.
Az általános iskola alsó tagozatán alkalmazzuk a Tanulást Segítő Programot, sőt a program segítségével előkészítő foglalkozásokat is tartunk leendő első osztályos gyerekeknek. Ez a tanulásmódszertani program kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy kiszűrjük a tehetséges és a tanulási nehézséggel küzdő gyerekeket is. Számos differenciálási lehetőséget is kínál azon felül, hogy élvezetessé és változatossá teszi a tanulás folyamatát a kicsik számára.
Az intézményünk egyházi fenntartású. Szoros együttműködésre törekszünk a fenntartó Baptista Szeretetszolgálattal, valamint az állami normatíva mellett támogató alapítványunkon keresztül és pályázati forrásból kívánjuk a fenntarthatóságot biztosítani. Részt kívánunk venni olyan pályázatokban, amelyek nem csak a tehetséges fiatalokat segítik, hanem azokat a tanulóinkat is támogatják, akik különböző magatartásbeli és/vagy tanulási nehézségekkel küzdenek.
Különböző továbbképzések alkalmával pedagógusaink eszköztámogatást is kapnak, például a Sakkpalota- és a Tanulást Könnyítő Program alapítványától.





